Můj první E - Bike s TSDZ2
Elektrokola jsou hitem doby a kdo chce trošku ušetřit, využije kolo starší, původní, je li ve stavu "normálně funkčním".

Motory s umístěné ve středu kola, mají řadu výhod i nevýhod a jejich výčet by se hodil dát do samostatného článku, mě zaujaly dvě věci a to relativní jednoduchost montáže a využití přehazovačky která je až za motorem, tedy zvyšuje výkon při přehození na velká kolečka.
V dodávce jsou kromě motoru, s ozubeným kolem 42 zubů také obě kliky, bez šlapek, příslušná kabeláž, šroubky, příchytky a montážní klíč. V ceně je také volitelný kompjůtr s displejnem a ovladačem.

Demontáž:
Z kola v tomto provedení motoru musí jít přesmykač , který vůbec není potřeba, nutno podotknout, že pro fajnšmekry je možné i dokoupit další středová ozubená kola (menší i větší, každé cca $11) a potom by přesmykač zůstal, ale pro nás amatéry je to zbytečné....
Další oříšek je demontáž původního středu kola. Zde je ovšem většinou potřeba speciální přípravek (klíč) k povolení nejen středu, ale také stahovák na kliky: Pokud někdo neví jak se to dělá, požádá odborníky, pro nás zvídavé posloužil strýček YT kde se to návody jen hemží.
Malinkým zádrhelem jsou lanovody tažené spodem k zadnímu kolu, většinou se jedná o obě přehazky, které překážejí v instalaci samotného motoru. Řešením je vést lanko jinudy a dát je celé do bowdenu....

Montáž motoru: Motor a jeho uchycení je přizpůsobeno většině novějších kol, jak průměr otvoru, tak i délka středu. Opět lze nalézt spousta instruktážních návodu na YT.

Montáž baterie: Jsou různé typy baterií pro montáž, každý si může vybrat co se mu hodí. Moje první baterie LG 48V/13A byla pro umístění na spodní část rámu s dvěma úchyty místo držáku na flašku, ovšem tyto úchyty byly jaksi vysoko a k původním závitům ani náhodou neseděly. Jiný typ baterie, už ale má úchyty po celé délce a jde jednoduše použít původní díry....Já ale musel nové díry vyvrtat, chce to dávat velký pozor, aby byly dirky kolmo uprostřed rámu. Provrtal jsem celý rám a použil šrouby 6mm dlouhé 75mm, k nimž jsem dole přidělal krycí blatníček a vyztužil nerezovým plechovým páskem.

Elektroinstalace: kablíky od motoru k čidlu a displeji by na mé gusto mohly být o 10cm delší , od motoru k baterce kratší, ale tam je počítáno také s umístěním baterky na zadním nosiči. Navíc tento kabel lze zkrátit,nebo i smotat a ukrýt. Já zvolil nejjednodužší cestu, ukrytí kabeláže pod držák baterie a uchycení stahovacími páskami.
Displejů je několik typů, jejich přichycení na řídítka je vcelku vychytané, standartní barevný XH18 má trošku problémy s umístěním, bo malinko překáží levé brzdové páčce, je dobré použít zkrácenou rukojeť. VLCD6 je malinký černobílý určený pro dobrý zrak, pro nás starší je nejlepší VLCD5 , velký čb displej do středu řídítek s
připojeným malým ovladačem na levé straně.

Nastavení Při prvním spuštění před provozem by se měly nastavit parametry kola, velikost kola, počet čidel otáček kola, km/míle, omezení rychlosti, asistent chůze.
Zde mám výtku k nastavení velikosti kola, kde oproti přesné délce obvodu kola v milimetrech, bohužel nastavujeme rozměr kola v palcích, což není úplně přesné a u dvou kol vedle sebe se stejných výsledků jak rychlosti tak ujetých km těžko dobereme....

Odkazy:
Motor Tongsheng 750W
Baterie 48V 14,5A
Motor Bafang 750W




Hodnocení
Musíte být registrovaný, aby jste mohli hodnotit.

Prosím přihlašte se, a nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.
Přilášení
Jméno

Heslo



Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Doporučuji
Hledáte spolehlivé místo pro Vaše webové stránky? ONEbit hosting - garantované webhostingové služby se zárukou spokojenosti
Dynamic DNS for your domain
Kdo je On-line
Hosté On-line: 3

Členové On-line: 0

Registrovaní členové: 5
Nejnovější člen: gerisa
Navigace
Domů
Články
Download
Odkazy
Kontakt
hledej
Powered by PHP-fusion. Designed by Si-Fusion.